torsdag 10 oktober 2013

Funderingar

Lever vi verkligen vårt liv så som vi vill eller bara så som det förväntas av oss? Trivs vi?
Vill vi göra något annorlunda? I dagens samhälle när det är så hetsigt både vad gäller kost, motion, relationer, arbete osv så är det lätt att man går omkring och mår dåligt över alla måsten. Vilka måsten handlar det om? Dina? Andras? Faktiska eller inbillade? Stanna upp och blicka ut över ditt liv och din vardag. Mår du bra? Trivs du? Om JA – grattis, kör så det ryker. Men om du tvekar och inte riktigt kan svara. Fundera över vad som gör att du inte kan klämma fram ett JA! och spontansvarar du Nej! fundera över vad som kan ändras på och göras annorlunda. Detta läste jag häromdagen av en riktig kämpe som gått igenom en massa och äntligen funnit sig till rätta. Jag känner att jag ofta kan klaga på saker och ting, så fort jag tar tag saker och ändrar kan vara små ting så mår jag genast bättre. Så lev ditt liv så bäst det går, vi lever bara en gång 
PUSS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar