fredag 22 augusti 2014

Celine

Hejsan! Hoppas ni mår bra! Nu var det verkligen ett tag sen jag var här inne. Sommaren har varit varm och min graviditet var inte  lätt sista månaden speciellt i värmen som varit, jag var mest varit hemma hos mamma och legat i Leonas pool som en strandad val haha.

Men till slut kom vår älskade Prinsessa en dag över sin beräknade förlossningsdatum. Och vi är så lyckliga hon är världens snällaste och finaste. I magen var hon minsann inte så snäll och lätt  mig knappt sova eller vila så rörlig som hon var i magen. Men väl ute är hon såå snäll, sover mycket och till skillnad från Leona som vaknade varannan timma under natten och ville ha tutte, Celine är tvärtom. Skönt det! För sömnbristen var det som tog kål på mig sist. Den som istället inte låter oss sova är Leona, hon har inte visat nån svartsjuka utan älskar sin syster och pussar på henne och gullar däremot kommer det på nätterna, Leonas undermedvetna, hon vaknar under natten och vill ligga mellan oss, ifrågasätter varför hon ligger i ett rum och vi tre i ett annat, slår och sparkar mig i sömnen???? pratar i sömnen där vart annat ord är mamma. Så jag undrar vad som händer i hennes lilla huvud.
Jag låter henne vara med i allt som rör Celine och på så sätt låta henne få en viktig roll i sitt lillasyskons liv.

Min förlossning var en dröm, all rädsla och ångest jag kände innan gav mig kraft. Alla som fött barn vet självklart att man inte kan ta sig igenom en förlossning utan smärta, å smärtan den finns där men denna gång kunde jag hantera den. Jag var fokuserad och andades igenom värkarna. Det gick så fort att jag kommer ihåg varje värk helt galet. Klockan 01:30 började mensvärk känslan efter 20 min började värkarna med 3 minuter emellan på en gång, Jag ringer min mamma och ber henne hämta svärmor för att passa Leona, vi åker till Södertälje sjukhus de säger att att de är fullt och att de inte har en ledig säng. De hänvisar oss till Huddinge 15 min senare är vi där och i undersökningsrummet säger hon du är helt öppen! Jag svarar vad innebär det? Du är öppen 10? VA??? svarar jag hinner jag inte med sprutan och i nästa sekund kommer en värk som jag känner trycker neråt. Fort sal 5 skriker barnmorskan de rullar in mig, maken lyfter över mig i samma veva går vattnet och 30 sekunder senare kommer värken som trycker ut henne i fostersäcken! OBS i fostersäcken. Det var bland det läskigaste jag sett. Till och med barnmorskan bli lite skärrad. När jag fick henne i mina armar så kände jag sån lättnad och glädje tack gode Gud för ännu en frisk liten flicka. Hon är så fin och ljuvlig och jag kan inte sluta lukta på henne. Jag känner sån tacksamhet över att ha fått två underbara friska barn.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar