onsdag 24 november 2010

I dag så har jag jobbat hela dagen. Jag slutade halv fem och skyndade mig snabbt hem för att vara ombytt och redo för långpass av löpning.
På senaste tiden så har jag ställt mig frågan "Hur motiverar jag mig en årstid som denna, när det är kallt, slaskigt och mörkt?"
Vissa dagar när vädret är heeelt förjävligt så orkar jag verkligen inte träna och då är det svårare att ta sig till gymet men jag gör det ändå.
För att det är värt det. Det är värt känslan att få känna sig i form när de fina dagarna kommer. Skulle jag stanna inne dessa tråkiga dagar så skulle jag "tappa"löpningen och det vill jag inte. Det ska vara jag som styr, inte omständigheter som jag ej kan påverka som exempelvis vädret.
Så jag gör det bästa av situationen som tex: springer med trevligt sällskap, laddar min ipod med bra musik, springer i snygga träningskläder =P
Nu ska jag läsa Bild som jag just fått hem i brevlådan och har lovat mig själv att sova tidigt, jag kommer knappt upp på mornarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar