onsdag 3 november 2010

Vintertid!

Det skulle vara enkelt att skylla mitt mående just nu på att det blir mindre och mindre dagsljus var dag. En liten höstdepression skulle vara alldeles utmärkt att skylla på, men det är inte så. Jag gillar faktiskt hösten. Att få ta på mig halsduken, mössa och vantar på morgonen. Att äta frukost i skenet av levande ljus. Att mysa under filten, med tända ljus, framför TV:n på kvällen. Rosiga kinder efter en promenad. Komma in i värmen och dricka te. Jag gillar hösten, den inbjuder till extra mycket mys. Dock så känner jag mig så trött, min fonetik kurs har börjat så det kan bero på den också, jag jobbar varje dag plus att jag sedan åker upp och har föreläsning tre gånger i veckan. Men jag måste kämpa, snart är det  jul och det älskar jag, plus att jag och maken fyller 25 i december =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar