måndag 7 april 2014

Hejsan!
Hoppas ni haft en fin helg!
Min helg har varit super. I fredags hade vi fredagsmys hemma hos mina kusiner Jurinda och Maria. vi köpte massa med gott och fixade en underbar god chevresallad. Leona hade trevligt tills det blev dags för hennes sömn då förvandlas hon till gnällapa. Vi åkte hem och däcka båda två. På lördag vid 11 så hade jag tvättat vikt kläder strukit kläderna, dammsugit moppat å dammat, jag kände mig nöjd och belåten men ångra att jag gjort allt detta när jag kände mitt bäcken. Under graviditeten producerar kroppen mer av hormonet relaxin för att förbereder sig inför förlossningen. Hormonet hjälper till att mjuka upp senor, ligament och bindväv, speciellt i bäckenet och göra det lättare för barnet att komma ut under förlossningen. Det kallas bäckenuppluckring, med Leona kände jag av det i slutet av 7 månaden men nu kom det mycket tidigare. Jag borde inte ha tagit i så mycket med städningen, men ni vet när man är igång =)
Jag fick ju dessutom min bil förra veckan och det är också en av orsakerna till att jag haft så ont, jag lyfter Leona upp och ner från bilen minst 4-6 gånger om dagen. Måste vara lite mer försiktig.
 
I lördags åkte jag och mamma till min moster i Jakobsberg för att hälsa på kusiner och myspysa. Sedan vidare till min farbror i Spånga, kom hem sent men det var det värt.
Igår hade vi en lugn dag som spenderades hemma hos min mormor min mamma och svärföräldrarna. På kvällen åkte vi och såg filmen Noah..... hade höga förväntningar och blev missnöjd, tror alla var missnöjda många gick upp innan filmen var slut. 






- Posted using BlogPress from my iPhone





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar