måndag 5 maj 2014

Hejsan!
Mandag här och vi är tillbaka på jobb och förskola! Skönt det säger jag bara. Jag skulle aldrig kunna vara en hemmafru. Kanske om man bodde i en stor villa och hade 5 barn hahah då skulle man ha händerna fulla.
Leona mår bra och jag bättre råkade ut för ryggskott i fredags och kunde knappt röra mig hela helgen. Längtar tills min sessa är ute så man är tillbaka i sin kropp.
Valborg firades på Barollo med 3 rätters.
Vi har äntligen tagit tag i Leonas rum och hon har sovit där i snart 4 dagar, det har gått bra men jag sitter bredvid henne i sängen tills hon somnat, hon vaknar vid 4-5 och ropar mamma, jag går dit och hon har snabbt somnat om, men i natt var det kaos, hon vakna 3 gånger och sista gången orkade jag inte mer så hon fick följa med till vår säng. Tänkte att det är lika bra att hon lär sig redan nu att sova där innan syrran kommer. För Leona är svartsjuk och det skulle bara bli värre om lillan tog över hennes säng och rum hos oss.

Annars tycker jag att det är en helt ljuvlig tid med Leona, hon är så smart och duktig självklart får hon sina utbrott ibland men hon är självständig och testar gärna sina gränser, detta ser jag inte som något negativt utan att hon vill hitta sin plats i familjen och lyssnar på sin inre röst. Jag har också lärt mig att jag måste vara konsekvent för så fort jag är det så fungerar det jätte bra.






- Posted using BlogPress from my iPhone






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar