lördag 17 september 2011

Italiensk Afton By Louisa&Michael

Vår italienska afton blev en succé! Det var så gott och jag är såååååå mätt. Vi åt hade trevligt och planerade dessutom in en weekend till Istanbul. Aho och hans fru är verkligen super mysiga människor!
Mitt vardagsrum....jag vet fortfarande inga gardiner hahah shame on me!
Olivröra, paprikaröra, tomat& kalamataolivesallad, Kan inte namnen på dessa tre ost, men den ena är mozzarella =) parmaskinka och olika salami, grön sallad, kryddade och grillade champinjoner, marinerade Kronärtskocka, färskt bröd och frukt.



Vad vore det för italiensk afton utan den klassiska italienska dessert Tiramisu, Min älskling är verkligen en Master Chef i köket!

Av mina gäster fick jag en fin bukett blommor med en fin vas till.

Jag har tidigare skrivit receptet på Tiramisu här men här kommer den igen. Vill att ni verkligen ska prova hemma, den är så lätt att göra och så god.

Ingredienser
Gör så här!
Vispa äggulor och socker pösigt (spara 1 äggvita och vispa den för sig). Vänd ner mascarpone (italiensk färskost), lite i taget, och även äggvitan. Rör i skal av citron.

Lägg savoiardikex i bottnen på en form. Blanda starkt kaffe med konjak och droppa hälften av det över kexen.

Bre på hälften av mascarponeblandningen. Lägg på ett varv till av kex, kaffe och
mascarponeblandning. Låt stå minst 5 timmar i kylskåp (gärna över natten).

Sikta över kakao före servering.
In i kylen minst 2 timmar
Redo att serveras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar