tisdag 26 februari 2013

Here we come

Nästa onsdag åker vi till




Thailand Phuket!

6 kommentarer:

  1. Åh jag ska också utomlands med min 7 månaders bebis.
    Har du några tips? Bra att ha med? Tänka på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen!
      Jag som tänkt fråga er heheh, men ska skriva ner allt jag fått reda på =)
      Kram
      KUl var ska ni?

      Radera
  2. Resetips från en mamma som rest mycket med min bebis. Första resan jag gjorde med lillan var när hon bara var 5 månader. Det gick bra och smidigt eftersom hon ammades bara. Andra resan var hon 9 mån.
    Bra att veta: Flygplan saknar mikro så allt värmdes i vattenbad, tog 20 min att få hennes burkmat uppvärmd! När vi väl fick maten hade hon hunnit somna efter allt skrik..fick slänga det. Gjorde ett nytt försök när hon vaknade igen men hon ville inte äta, inte gröt heller. Hon älskar det annars. Ha med dig mycket yoghurt, fruktpure, och portionvälling.
    En extra filt till henne och leksaker.
    Hennes burkmat kan du lindra in i en stor handduk och stoppa in i en dustbag, in i resväskan. Ha med dig extra mkt mat för vissa dagar kommer hon inte vilja äta och du blir kanske tvungen att värma en ny burk senare samma dag. Ha en super trevlig resa kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket, en massa bra tips juh sånt man inte tänker på!
      Tack så mycket =) tacksam =)
      KRAM

      Radera
  3. Det va så lite:) till resan packade jag ner en hel resväska bara till lillan. Tänkte att jag säkert skulle ångra mig men det var verkligen tur att jag gjorde det. För det blir mycket klädbyte. Ta med badblöjor, och vätskeersättning. Solskydd som lägger sig som hinna på huden samt en solhatt som täcker ner till nacken. Helst en helkropps baddräkt.

    SvaraRadera
  4. Jag ska åka till Kreta om 1,5 månad.
    Har hört att det är bra att ge typ ersättning/välling vid start och landning. Så sväljer dom och slipper läskigt lock i öronen.

    SvaraRadera