fredag 12 juli 2013

Semestern fortsatte bra fram till igår kväll! Vi njut av solen och vattnet och leona älskar allt! Igår kväll så satte vi oss ner för att sr en show som hotellet anordnar! Leona springer omkring och leker! Alla tittar på henne och tar kort och gosar! Jag ser hur hon försöker ta sig upp på scenen som består av sten och kanten är vass som en kniv! Jag hoppar upp men hinner inte fram
Jag ser hur hon landar med munnen öppen rakt på kanten! Mitt hjärta aj! Jag tar upp henne och blodet forsar jag ser att hon sprätt upp tandköttet och hennes två tänder är borta, då menar jag helt borta, inte en bit! Jag skriker och gråter och helvetes natten börjar! Hon har fått smärtstillande! Doktorn sa att hon kommer vara utan tänder fram till 7 år när de nya tänderna kommer ut! Kan inte låta bli att spola tillbaka bilden i mitt huvud, hur kunde jag släppa henne! Jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv!
Tackar ändå Gud för det kunde slutat värre om hon träffa pannan eller näsan! Skadan är så lätt hänt i den här åldern hon vill gå själv, vill inte att någon håller henne i handen! Nu kan jag inte låta henne gå ett steg själv! Vill bara hem just nu!


- Posted using BlogPress from my iPhone

































4 kommentarer:

  1. Ååh habibi vet du när su kommer så går du till tandläkaren på en gång de kan ha åkt upp i tandköttet o det e självklart hon aka få tillbaka tänder innan sju år!

    SvaraRadera
  2. Stakars lilla leona! Ta hand om henne nu hon e nog extra känslig stakarn!
    Som du sa det kund ha varit värre! Ora dig inte! Kraam

    SvaraRadera
  3. Jag jobbar inom tandvården o haft några barnpatienter som varit med om liknande olyckor. Ni får ringa folktandvården när ni kommer hem och boka en akut tid snarast. Viktigt att dom följer upp henne. Har haft några barnpatienter som varit med om samma sak och det är väldigt vanligt att dom permanenta tänderna växer ut innan 7års åldern (4-5år har jag sett) och oftast på varandra eftersom munnen fortfarande är liten och trång. Fråga tandläkarna för mer info.
    Hoppas hon mår bra trots omständigheterna.

    SvaraRadera
  4. Oj stackarn!!! Man får så ont i hjärtat när ens barn gör sig illa :(

    SvaraRadera