tisdag 16 juli 2013

Hemma!

Nu är vi hemma och det känns så bra! Resan var underbar men det dom hände Leona fick oss alla att må dåligt, mest jag kunde inte sluta skylla på mig! ochgör det fortfarande! Vill bara spola tillbaka tiden. Vi kom precis hem från tandläkaren här i södertälje! Efter röntgenbilder så visar det sig att hennes tänder inte gått sönder utan åkt upp i tandköttet! typiskt att läkaren där ska ha missat det. Inte konstigt att hon haft så ont. I det här fallet är detta sämre då mjölktänderna nu skadat hennes riktiga tänder, eftersom emaljen nu är skadat så kan de nya tänderna komma ut sneda gula och fläckiga. Min kusin som är tandläkare rekommenderar mig att operera bort dem så de nya inte skadas, men så typiskt svenska systemet vi väntar å ser !!! finns tandställning och fasader sen om hon vill! Varför ska man ta det då när hon är i tonåren om det går att förhindra nu?

Side är en jätte vacker stad mindre än alanya med mysigare känsla, shoppingen är skit och maten vet jag inte eftersom vi hade all inklusive! Stranden jätte fin och vårt hotell va toppklass rekommenderar den starkt. Heter Defne Defnem!


1 kommentar:

  1. Hej! Hoppas verkligen det ordnar sig med leona! Va hård mot tandläkarna ring och tjata varje dag om det så krävs. Många gånger är barnpatienter tandläkarnas mardrömspatienter, o dom gör allt för att vänta med behandling tills barnen blir äldre o lättare att jobba med. Försök att ändå hålla dig till folktandvården och inte privata tandläkare om det är möjligt. Lycka till det kommer lösa sig på ett eller annat sätt!

    SvaraRadera