torsdag 20 mars 2014

Hejsan!
Hur mår ni!
Här är det okej har varit lite låg men nu börjar det vända! Jobbet rullar på och dagarna går fort. Leona är såååå underbar min lilla babbel maja! ju äldre hon blir så blir hon bara roligare och roligare! Jag fattar inte hur mycket man kan älska en människa så mycket! I måndags var jag på ultraljud igen min tredje och denna gång kunde jag faktiskt inte hålla mig från att ta reda på könet! När barnmorskan frågade om jag ville veta så sa jag nej men efter 5 minuter sa jag ja men säg da! Och jag måste erkänna att jag ångra mig lika fort! Spänningen försvann. Leona ska bli stora syster och jag är så glad! Jag har inga systrar och har alltid önskat mig en syster, även om jag önskade en pojke för att få ett av båda könen så var jag så glad att få en till av Leona. Dock måste jag säga att reaktionerna utifrån har varit så blandade vilket jag strakt reagerat på. Jag har varit så arg på mig själv att jag ens tagit åt mig och att de berört mig! Jag kommer från en kultur där man föredrar att få pojkar...nu säger jag inte att det gäller alla, men de flesta. Kommentarer har varit negativa och jag vill inte ens gå in på vad folk har sagt, och folk är ens nära och kära. Blir så ledsen! Vi är i alla fall glada och jag fick ett förlossning datum också. 13/8 kommer prinsessan! vecka 21 är jag nu! 

I söndags åkte vi till Andys lekland



Sedan åkte vi hem till Leonas farbror och myste

Fläskfile pasta lagade vi igår

Å lilla sessan

Besökte cityfrisörerna och blev mörkhårig

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Hej Louisa, får verkligen ont i hjärtat när jag läser om vår kultur, jag har precis som du 2 flickor först, själv är jag också ensam flicka utan syster. Vet du vi hemma precis som du var vi glada MEN vårt folk har problem, speciellt deras dumma o konstiga kommentarer, men det bästa är igentligen att få sina döttrar först, jag lovar finns inget i värden som slår kärleken jag känner för mina döttrar, o dom för mig. Vet du i vår kultur vill vi bara få pojkar för att få tyst på vårt folk annars ger de sig inte. Tro mig döttrarna har du vid din sida livet ut, det har man inte pojkarna. Jag tror Att Gud älskar oss så pass mycket för att vi får våra döttrar först, sen hjälpen man får den banden man har med varandra o framför allt kärleken till varandra det kan inget i värden slå. Lovisa pojkarna kommer ska du se själv har jag fått 3 st efter 2 flickor först, allt har en mening tro mig. Stort grattis skulle jag säga först men blev så rörd av ditt inlägg för jag vet exakt vad du går genom men va stark o stå på dig, dina nära o kära ska vara glada över att det är ett friskt barn o att man överhuvud taget kan få barn!! Många kramar till Liona, stort lycka till er
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till en till liten sessa Lollo:). / Christin

    SvaraRadera
  3. Jag förstår hur jobbigt de kan vara när folk tjatar om pojkar men lyssna inte på dem. Man ska tacka gud att man kan få barn och be att det är friskt, det är det viktigaste! Känner folk som inte ens kan få barn..

    SvaraRadera
  4. ååååh blir så arg över att höra sånt..flickor är det finaste man kan ha och det är en mammas vänner livet ut, sträck på ryggen louisa och le för dina skatter som du har..finns inget finare..pojkar kommer senare eller inte, Gud har en mening för dig, allt är förut bestämt.

    SvaraRadera