torsdag 6 februari 2014

Hejsan! Idag har det varit en effektiv dag! Ja rättade mina 6 elevers nationella prov! Å gissa om jag var stolt! B och C betyg fick alla! Med endast 7 månader i Sverige!
En administrativ dag var det idag!
Blev en lunch nere i cafét Idag och väl hemma lagade jag min omtalade lax/räk pasta! Min lillebror flyttar tillbaka till Polen imorgon och det är hans favorit! Snäll syrra som jag är lagade jag den!



Kassler och stekt potatis blev det till lunch


Leonas nya favo syssla och dessutom vänsterhänt!








Recept!
Jag gör ganska mkt när jag lagar så ni får det måttet!

500g tagatelle pasta
2-3 lax filé
200-300 gram handskalade räkor! Inget måste funkar även med bara lax!
2 vitlöksklyftor
1 purjolök
200 gram spenat
Cocktail tomater en ask
Salt
Peppar
Dill
Cirtronsaft
Om ni har vit vin hemma släng i en skvätt!
Grädde eller matlagninggrädde själv föredrar jag klassik grädde eftersom den blir fylligare och äkta som kockar säger!

Hoppas de smakar :)
Kram

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar