torsdag 31 mars 2011

Idag var sista dagen med min klass som jag haft mest under min VFU, jag köpte med lite fika och vi hade en fika stund sista halvtimmen, alltså även om det är krävande att vara lärare så är det värt allt när man ser slutresultatet  samt när man får så bra respons av eleverna. det jag lärt mig under min tid med just denna klass är att vara ödmjuk inför det lilla. inför det rynkade ögonbrynet, den lilla frågande blicken samt att skapa en atmosför där alla känner att de kan ta plats,finnas och våga växa. Jag har även lärt mig att ge alla elever jag möter de bästa förutsättningarna för att lyckas, för det har väl alla varit med om att det finns lärare som inte gör det. Att se och uppmuntra eleven att gå ett steg längre, att våga ge kunskap, medmänsklighet, tilltro ett lyssnande öra. Eleverna fick utvärdera mig och gissa om det är kul och läsa =) en elev som jag kom väldigt nära köpte 2 bio biljetter till mig, så himla söt.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar