onsdag 22 juni 2011

Spinning

Idag var jag och Vanja och körde ett stenhårt spinningpass pass på World Class ...det var såååå jäkla skönt. Jag underskattade mig själv ibörjan eftersom jag inte kört spinning på länge, men fan vad vad grym jag var och körde hårt....lovely. Om ni inte visste det redan så är spinning en utmärkt träningsform för er som vill få en bra grundkondition fort. Jag tycker om spinning som pulshöjande träningsform eftersom man själv exakt kan välja hur tungt pass man vill ha, jämfört med övriga pass då man ganska långt går efter ledaren. Man får upp flåset ordentligt, men om man vill ha ett lugnare pass så kör man sitt eget race. Varierande belysning och låtar samt tyngre och lättare delar av passet håller upp motivationen på tal om låtar så hade Kicki bra musik idag, annars brukar hon bara ha 90tals pop.
Spinning tränar främst de stora muskelgrupperna i benen, vilket bidrar till ett starkare hjärta, starkare lungor och en sundare blodcirkulation.

1 kommentar: