onsdag 21 december 2011

Mamma!

Nu tycker jag att det är dags att avslöja för er här på bloggen att jag ska bli mamma. Jaaaaaaa mamma Louisa liksom =) jag är i vecka 15 och så nästan 4 månader. Det känns väldigt kul och jag är så nyfiken på min bebis som jag har i magen, är det en flicka eller pojke ( har valt att inte ta reda på kön) vem kommer bebisen likna? förlossningen? OMG! haha massa tankar man har som blivande mamma. Jag fick reda på det väldigt sent själv så jag har fortfarande inte hunnit fatta, men denna vecka då min mage verkligen börjat puta så inser jag shit jag är gravid.
Jag måste säga att jag mått relativt bra under mina 3 första månader, jag har inte spytt en enda gång däremot väldigt trött och fått otroliga kramper när jag ska sova och om jag inte får mat när jag är hungrig. OMG mat mina matvanor har varit otroliga dem med jag har varit tvungen att äta exakt varannan timma. Något jag dock är tacksam för är att jag tidigare varit en riktig gottegris dvs, ge mig sött och inte mat, efter att jag blev gravid så har det avtagit helt jag blir inte alls sugen på sött, men men det kanske kommer hehe. Jag har totalt gått upp 4 kg vägde 57 kg innan och nu 61 kg.

Jag har alltid velat vara en ung mamma och trodde att jag skulle bli mamma redan i 20 årsåldern, men ju mer åren gick så kände jag mig inte redo och ville göra så mycket mer älskar ju att resa, dessutom älskar jag egentid, jag älskar att sova och älskar att vara ensam, pyssla och hålla på för mig själv. Så jag kände mig inte redo för ett barn. Maken däremot har tjatat sen vi gifte oss, och denna tjathet övergick till varför vill du inte ha barn med mig? jag kommer aldrig bli pappa? hahah jaaaa jag skämtar inte. Så efter att jag hört att det tar lång tid att bli med barn och många som jag känner fått kämpa länge så sa jag ok nu kör vi.
Yey right ... första försöket! Så nu väntar vi barn och det är det finaste som hänt mellan oss. Michael är världens finaste och jag älskar honom så. Längtar tills vi får vår bebis!

5 kommentarer:

  1. Åhhh STORT GRATTIS! ;) Du kommer bli en underbar mamma! Bebisen kommer få den snyggaste och snällaste mamman ever ;)
    Kram/ Sara

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Du får skriva mycket om graviditeten framöver! :D

    SvaraRadera
  3. Åååååå grattttttiiiis gumman /claudia

    SvaraRadera
  4. Grattis mamma louisa!! Så kul.. fick veta lite tidigare da av din man på fejjan hehe, men e så glad för din skull!! Önskar dig en underbar och mysig graviditet... Å god jul!

    Puss Izla

    SvaraRadera
  5. Hek söta ni!
    Förlåt för att jag är så sen med att tacka...Men tack för era vänliga ord, lovar att skriva så mycket så möjligt
    Kram på er

    SvaraRadera