måndag 12 december 2011

Miami baby

Hej hopp! Sorry att jag inte kunnat blogga från Miami men hade inget nät, Miami Miami, Miami i mitt hjärta fan va jag älskar den staden jao! ;)
Men helvete vilken dag det var, vi hade verkligen otur med allt, tar flyget från Cancun halv tio framme i Miami elva. Sweet då är vi i gallerian om en timma två Max tänker vi, om ni åkt till USA så vet ni hur jobbiga de är med deras passkontroll, spendera ca en timma i den kön, åker därifrån och ska hämta bilen vi hyrt!



En söt liten Nissan! Tar typ 40 min där för att de inte blev samma pris som vi trodde vi skulle betala, sedan låter hon inte köpet gå igenom för att det är makens körkort och mitt visa kort! Hört nåt dummare? Kommer sen överens om att jag ska bli föraren! Väl ut från flygplatsen fungerar inte våt gps!!!! Å vi fattar nada! Tillbaka byta gps vips är klockan 14:30! När vi väl kommer fram till sawgrassmills för er som inte vet så är det bland världens största outlet, med exakt alla märken ni kan tänka er, outlet visst men det är kläder som inte ens kommit ut i Sverige! Så väl framme omöjligt att hitta parkering plus att det är julrush och folk har fått pengar! Alltså jag skämtar inte det var som ett myrstack! Så när vi väl kliver ut från bilen är klockan kvart över fyra, å gissa vad vi får reda på det är söndag å då stänger dem sju!!!!! Istället för tio! Vet ni jag har aldrig i mitt liv haft sån ångest, sist vi var där åkte vi tre omgångar för att hinna med allt! Jag fick magsår igår, hann med typ 6 butiker jag skämtar inte! Åkte därifrån tårögd.... Kan man ha mer otur. Vi fick med oss lite men inte alls mkt!






Vi köpte två väskor till handbagage och fyllde dem med kläder!



En slut och utmattad Louisa
Efter det åkte vi till littel Havanna i Miami och träffa söta Claire och hennes pojkvän de bjöd oss på en fantastisk middag, hennes kille äger lätt Miamis bästa sushi och thai restaurang, Gud vad de skämde bort oss, vi fick typ smaka halva menyn! Och allt smakade unikt inte som i Sverige då alla Kina restauranger har samma smak i allt man beställer!



Sushi



Jag smakade för första gången färska tjocka nudlar, de var helt underbart goda!



Hela gänget!



Jag å sötaste Claire!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar