onsdag 25 januari 2012

Gravida magar!

Apoteket Olja för gravida magar65:-
Jag har fått en fråga om jag smörjer min gravida mage med något speciellt, och svaret är ja det gör jag! Jag började dock i fjärde månaden då den börja klia så mycket hela tiden, jag gick runt och strök fingrarna över magen. Då min morbror som är läkare såg mig göra det rekommendera han mig att smörja in den med mandelolja eller gravidolja. Kliandet beror på att magen växer och huden töjs ut.
I apoteket rekomenderade dem mig denna olja istället för mandelolja.Denna använder jag en gång om dagen.
Apoteket Olja för gravida magar mjukar upp den spända huden på magen och gör den smidig och len. Kan användas två till tre gånger dagligen från början av graviditeten till minst tre månader efter förlossning. Passar även bra till massage. Oljan är berikad med vitamin E och fri från parfym, färgämnen och konserveringsmedel.


Jag använder även denna Cocoa Butter från Body shop. Denna är den fetaste av alla deras krämer och jag känner många gravida som använt den.Intensivt fuktighetsbevarande i upp till 24 timmar. Kakaosmör gör huden härligt mjuk och smidig. Passar perfekt för extra torr hud. 175:-


1 kommentar:

  1. Tack, bra tips. Har du borjat inreda babyrummet?
    Eller tittat pa barnvagn. Kram

    SvaraRadera