lördag 3 mars 2012

Hjälp mig!

Igår åkte gick jag och maken för att beställa vår barnvagn bugaboo Cameleon black, väl på plats så får jag upp ögonen för Bugaboo Donkey..... när hon väl berätta om den så blev jag så kluven att jag inte beställde nån av dem, ville sova å saken, men det gjorde inte saken bättre. Hjälp! 
Donkey är Bugaboos syskonvagn. Det speciella med Donkey är att den går att göra om från enkelvagn till dubbelvagn (på bredden) och till enkelvagn igen genom att justera bredden. Vagnen heter som sagt Donkey, vilket betyder Åsna och detta förklarar Bugaboo med att åsnan är bra på att bära både människor och packning på ett smidigt sätt. Åsnan är också känd för att vara trogen, intelligent och ivrig att lära sig. 
[image[13].png]
Som singelvagn är Donkey 60 cm bred (samma som Cameleon) och som dubbelvagn är den 74 cm bred. Donkey har större hjul än Cameleon de främre är 10 tum och de bakre är 12 tum och alla fyra hjul är luftfyllda.
När hon berätta om barnvagnen så var det bara en massa fördelar, dock så tycker jag att det var svårt att ställa om, jag har sagt att jag vill ja 2 barn tätt inpå men att köpa första vagnen och tänka på andra barnet känns så långt fram....ufffft vetefan. 
image
image

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är ungefär i samma vecka som du och har också precis köpt vagn.
    Vi köpte en Teutonia Presige.
    Jag tycker du ska köpa Donkeyn, den håller ju mer i längden om du kan göra om den till syskonvagn + att hjulen är rejälare.
    Alla mina vänner jag rådfrågat om har gett mig rådet att köpa en vagn med stort/stora hjul framtill och inte små. För när väl vintern och snön/slasket kommer så går dem vagnarna inte att styra med. Jätte svårt. Så du vinner nog mest i längden på den vagnen med rejälare hjul + att du kan göra om den.

    Kostar säkert lite mer men det kan det nog vara värt på en sådan bra vagn?

    Lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Hej louisa!
    Jag undrar vilken butik du gick till för att kolla på bugaboo donkey? Har tänkt lite på att köpa den men vet inte vart man hittar dom...

    Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen! jag va inne i Engla gåva i södertälje centrum =)

      Radera
    2. Tack, ska dit och kolla :)

      Ps riktigt bra blogg har du, och lycka till med bebisen!

      Radera