söndag 20 januari 2013

Amning

Det här med amning är ju ett ganska känsligt samtalsämne,
det är många som känner sig sämre och misslyckade för att man inte kan helamma.
Jag är jätte glad att allting har fungerat så bra hemma hos oss,
ända sedan dagen efter förlossningen så har det funnits massor med mjölk,
och Leona har varit jätteduktig på att äta,behövde aldrig ge ersättning fram till 4 månader.
Jag tycker lite synd om dom mammorna som vill amma, men som av olika anledningar inte kan.

Men så kan jag inte låta bli att tänka att jag tror det är ganska många som har "gett upp" för fort,
börjat med ersättning för snabbt så att dom "missat" sin chans att få igång en ordentlig mjölkproduktion.
Och jag förstår om det är så, om inte Leona hade gått upp i vikt ,så hade jag också velat ge tillägg!
Men antalet mammor som helammar sjunker ju för varje år!
Inte ens hälften av alla bloggar jag läser och alla som jag känner har helammat.
Jättetråkigt tycker jag, för det är ju så mysigt!
Hur som helst så är jag lyckligt lottad som har nog med mjölk och en bebis som är duktig på att äta! :)
Varför jag kom in på det är att jag nu i en veckas tid försökt sluta amma hahha MEN det går inte så bra om jag säger så haha, hon tittar på mig med sina stora ögon samtidigt som hon klappar bröstet då tar jag fram tutten heheh Kaos jag e!  Kan bara inte låta bli! Men det positiva är att jag slutat amma under natten i 1 veckas tid nu, vaknar hon till så blöter jag henne napp och stoppar in den i munnen, ca 3 gånger gjorde jag så första dagarna i natt bara 1 gång =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar