söndag 7 oktober 2012

Vår vardag


Hej Jag har fått en kommentar där ni undrar hur var vardag ser ut! Jag vet att jag har många mammor som läser min blogg och kanske därför undrar =)
Jag kan säga så där, att ingen dag är den andra lik. Jag ska även nämna att jag har en väldigt snäll dotter som  älskar att sova vilket därför leder till att jag har ork och lust att hitta på saker och jobba! Första månaden var riktigt tuff, sömnbrist, smärta efter förlossningen och försöka lära känna en liten bebis var inte lätt!
Men idag njuter jag av varje sekund som mamma, när jag ser Leona vill jag ha tio barn haha har så mycket kärlek att ge och hon ger  oss så mycket kärlek!  Så till ämnet hur var vardag ser ut, beror på hur vi sovit under natten, men senaste månaden har den sett ut som så att!
Vi sover ca 23:00 Leona vaknar vid 03:00 för att äta, jag ammar henne i 5 min sedan lägger hennen i hennes säng och hon sover till 06/07:00 ammar å sover till 10, hon vaknar och ligger och pratar med sig själv, jag vaknar men ligger kvar, efter 20 min har Leona tröttnat på att ligga och prata med sina leksaker då är det dags att väcka mamma! jag möts av ett leende som sträcker sig från ena örat till andra!
Efter lite morgon mys i sängen ammar jag igen, byter blöja och lägger henne i sängen och sätter på leksakerna ovanför hennes säng. Jag går upp kokar kaffe äter frulle, sminkar mig å klär på mig, måste hinna göra allt det där då, för på morgonen kan hon ligga i sin säng hur länge som helst å leka.
När klockan närmar sig 12 så somnar hon igen, är vi inomhus sover hon ca 1 timma är vi utomhus i 2.
Resten av dagen vet jag inte vart tiden tar vägen, vi hänger på stan, fikar träffar familjen å bara är, försöker vara ute så mycket så möjligt nu innan det blir fööööör kallt! eftersom jag bara ammar har jag inga speciella rutiner när det kommer till hennes mat, hon får tutte när hon vill =) Jag har dock börjat med ersättning dem 2 kvällar jag jobbar! Orkar inte pumpa längre!
Sen somnar hon ca 16.00 i  timma vaken och sover om ca 20,00 om hon inte somnat då är hon gnällspik. innan jag ska sova väcker jag henne för amning och byte av blöja!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar