söndag 12 maj 2013

Fråga

Hej louisa! Kan du berätta om hur du började Med välling och vanlig mat och hur du minskade Ammnigen och hur du mådde (brösten) Kanske många frågor men hoppas du kan göra ett inlägg om det! Kramar 

Hej vännen! 
Jag hel ammade fram till att Leona var 4 månader, när hon var ca 4 1/5 började jag med ersättning de två kvällar jag jobbade.Vid 5 månader börja jag med gröt på morgonen och småportioner underdagen tex gröt frukost, amma hela dagen och mat middag sedan amma hela kvällen. Vid 6 månader börja jag med god nattvälling vilket mättade mycket mer än min mjölk vilket resultera till att hon sov mer. Vid sju månader åt hon det mesta jag var aldrig rädd för att ge henne mat hon åt det jag åt om det inte var för kryddat. Efter 6-7 månader så var min mjölk mer som efterrätt =) och närhet! Vilket jag saknar såååå mycket. När jag skulle sluta så trappa jag ner successivt typ från 3 gånger om dan till 2 och sen 1 gång, Jag hade jätte ont i ett bröst den blev dubbelt så stor än den andra men efter 1 vecka så var mjölken borta. Njut av att amma för du kommer sakna det. Var inte rädd för att låta bebisen äta,prova även att laga egen mat =) så lätt och gott =) 
Lycka till 
Kram
  

1 kommentar:

  1. Tack Louisa för ditt inlägg verkligen;) fina
    Kläder du köpt till dig o lillan!

    SvaraRadera