onsdag 27 november 2013

Hej!
Tänkte berätta för er vad som hänt! Vi är fortfarande skärrade och chockade över det som hänt vår dotter.
Lördags kväll var jätte mysig och vi tittade på gamla videofilmer från när Leona var liten osv. Vid halv nio skulle jag fixa välling till Leona för att sedan natta henne, som vanligt följer hon med mig till köket. Jag kokar vatten och väntar på att vattnet kokat klart medan jag väntar så öppnar jag botten på hennes nappflaska (MAM flaskan) för att rengöra den, jag tror att jag stänger den ordentligt. Vattnet har kokat klart och jag fyller 40 mil hett vatten för att sedan gå till kranen för att fylla upp resten med kallt, det är 1 meter mellan vattenkokaren och kranen, Leona väntar och tittar rakt upp på mig, då händer det tragiska, av trycket så lossnar botten och all vattnen ramlar rakt ner på hennes huvud och ansikte. Jag gråter nu när jag skriver detta, jag önskar ingen mamma eller barn går igenom det vi var med om. Jag skriker på Michael samtidigt som jag tar saxen och klipper upp henne tröja springer till badrummet och sköljer med ljummet vatten, då händer det värsta jag vittnat huden flagnar bort lager efter lager. Min man skriker och jag skakar som ett asplöv samtidigt som jag knappar in nr 1177 till vårdguiden efter 3 försök och det tutar upptaget ringer jag 112, Hon svarar  att jag kommit rätt och hon skickar en ambulans på en gång, efter 3 minuter är dem här och vi åker till Astrid Lindgrens sjukhus. Hon får smärtstillande och hon somna i ambulansen. Resten orkar jag inte berätta hon har fått vård och har fått 3 gradens brännskada, värst är pannan och näsan. Mamma hjärtat gråter och jag mår så dåligt det läkaren gjorde är ett minne jag sent kommer glömma, hon tog en sträv svamp och skrapa på såret och hela ansiktet för att ta bort all död hud blodet forsa och Leona skrek så mycket det skar rakt in i hjärtat. Jag gråter och maken med medan vi försöker hålla i henne. Jag mår så dåligt! Även om jag vet att det inte är mitt fel så kan jag inte låta bli att tänka att jag kunde ha förhindrat det om jag bara varit mer uppmärksam när jag skruvat åt bottnet. Men ärligt hur stor är sannolikheten att den skulle lossna och att hon står rakt under mig. Denna tjej har haft sån extrem otur hon har lidit så mycket på hennes 1 1/5 år. Jag blir så ledsen och önskar det var jag. Nu har de rakat hennes huvud 5 cm uppåt och lagt ett stort silver bandage som innehåller medicin! Hon behöver all kärlek och positiv energi från mig just nu! Så vi hörs om några dagar! 

11 kommentarer:

  1. Men stackars lilla :( jag hoppas hon läker snabbt och fint . Lätt att kom ihåg det är inte ditt fel , olyckor händer . Styrkekramar till er !!!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad jag ska säga för att d e inte ditt fel! Ta hand om leona och ge henne all kärlek.

    SvaraRadera
  3. Vad hemskt :( Hoppas att hon snart mår bättre, stackarn :(

    SvaraRadera
  4. Va hämskt och sorgligt.. må gud välsigna henne och hela henne och ge er föräldrar styrka!

    SvaraRadera
  5. Åhhh lilla Leona :( ska be och tända ljus för henne.

    SvaraRadera
  6. Jag gråter när jag läser.... Vi alla vet hur mycket du älskar din dotter, de va en ren olycka, va stark, må Gud ge dig styrka

    SvaraRadera
  7. nämen usch va hemskt! det e inte ditt fel, hade kunnat hända vem som helst! jag brände hela mina ben när jag var i hennes ålder! välte kastrull med kokande vatten över mig... när de tog av mig strumpbyxorna hade all hud följt med o det va bara kött kvar på benen. jag har bara svaga, svaga ärr på fötterna, så jag tror att även din lilla kommer läka fint! jag vet att de la "melem" (en jugge kräm som man måste göra själv) på mina ben hela tiden, den e super för såg o att man inte får fula ärr. Vill du ha recept, så skriver jag den till dig. Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Hej! Ta hand om er.. Och det är verkligen inte ditt fel..stackars liten men tiden läcker alla sår och det kommer bli Bra.. Va stark och ge henne mycket kärlek !!

    SvaraRadera
  9. Gud vad hemskt..grät när jag läste din text. Hoppas hon blir bra snart igen, inshalla salame. Kram till er båda.

    SvaraRadera
  10. Louisa jag förstår o vet precis vad ni har fått gått genom.... Den rädslan paniken skräcken kan bara vi som har fått gott genom detta vet hur det känns, mitt barn som var 6mån välte en skål med kokande vatten över sig, då var brännmärkte jätte stor o han va så liten, i 3 hela månader var vi varje dag i vårdcentralen o bytte förband, i

    SvaraRadera
  11. (fortsätter från förra kommentaren) då var ärret jätte stort, idag efter 12år så har ärret flyttat sig uppåt o är så liten helt otroligt, så va inte orolig de kommer bli bra liona kommer att växa o ärret kommer vara mycket mindre, alla som läser o inte läser din blogg vet hur mycket du Älskar liona, en ren olyckshändelse, när jag läste ditt inlägg blev jag så berörd tårarna slutade inte rinna. Allt kommer att bli bra va inte orolig stora Bamse kramar o er

    SvaraRadera