tisdag 11 december 2012

Läppar

För mig är läpparna väldigt viktiga för att få en perfekt sminkning, Jag känner mig aldrig färdig tills läpppennan och läppstiftet är på. Ofta skiter många i läpparna eller är rädda för att använda färg på läpparna, ett tips då är att skrubba läpparna med en tandborste och använd sen vaselin eller läppbalsam, finns inget fulare än torra flisiga läppar.....hur som helst här kommer mina tips.

Om du inte har fylliga läppar bör du använda de ljusaste läppstiften du kan hitta. De kommer få dina läppar att se mer fylliga ut. Med läppglans får man också fylligare läppar.
Är man äldre ska man använda läppstift med glans och undvika matta läppstift.

När du applicerar läppstift bör du först använda en läppenna. På så sätt stannar den andra täckningen av läppstift längre. Oavsett vilken färg du väljer på ditt läppstift bör du först applicera med en läppenna på ytterkanterna för att markera dina läppar. Därefter kan du använda läppstift eller läppglans. När du använder dig av ett rött läppstift bör du först använda en brun läppenna över hela läppen eftersom det röda pigmentet då kommer stanna längre.
Om läppennan är för mörk kan du tona ned den med lite foundation och innan du applicerar den. Använd aldrig en läppenna och ett läppstift tillsammans som har väldigt kontrasterande färger.

1 kommentar:

  1. Tack för bästa tipsen. Jag är en av dem som aldrig har på mig läppstift:( nu ska jag börja med det.

    Ps jag läser en annan blogg där bloggerskan har bloppis, varför har du aldrig det? Jag tycker att du handlar så fina kläder hela tiden så du måste väl ha massor i garderoben som skulle säkert användas flittigt av en annan person :) Jag!!!

    Kram

    SvaraRadera