lördag 29 december 2012

Lördag


Hej alla!
Hoppas ni sovit gott! Det har jag =)=) Leona var ju förskyld i två dagar å sov mer eller mindre jätte konstigt vilket ledde till att jag sov nada =( I 2 dagar nu har hon tagit igen de 2 dagarna å sovit jätte bra! Ja har fortfarande problem med hennes tidsinställda klocka som ringer klockan 4 på morgonen, varje dag vid 4 så vill hon ha tutte, i samma sekund som hon får det somnar hon om! Vet inte vad jag ska göra eftersom jag planerar och sluta amma snart???? tänkte att jag iallafall ska amma tills vintern tar slut, För jag lovar får hon en förkylning och jag maraton ammar henne så blir hon frisk på en gång!

Vid elva kom min moster hem till mig hon är nämligen utbildad babymassör, bebisar älskar beröring, faktum är att de behöver det för sin utveckling, hudkontakten gör inte bara så att du och ditt barn knyter an bättre, det lugnar även barnet och du får en harmonisk bebis, precis som min Leona =)
Nu sitter jag och äter frukost medans leona somna efter massagen

Igår tog Leonas farbror hål i öronen på Leona! Jag var såååå nervös men hon är verkligen Brooke Hogan min tös =)=)
Ny duschad innan hon somna!

6 kommentarer:

  1. Men fy, stackars barn!

    SvaraRadera
  2. Ur två aspekter tycker jag stackars;

    1) ett kroppsligt ingrepp där det finns risk för infektioner, ärr och allergi. Lekande barn kan få in sand och smuts, eller rent av rycka av örhänget. Varför sticka hål i en så liten om det inte har medicinskt syfte?
    2) det är ett litet barn, inte en accessoar. Smycka och sminka kommer hon säkert göra ändå under större delen av sitt liv. Varför börja hetsa när de är så små?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok då e jag med! Förstod inte vad det var du tyckte synd om? örhänget? amma? att hon inte sovit?
      Ja det är lite blandade tankar man har om örhängen på bebisar, själv fick ja örhänge vis 2 års åldern och det var jätte jobbigt tyckte mamma, ju yngre ju bättre eftersom de inte förstår och rycker inte på örat! men men alla tycker vi olika!
      Gott nytt år!

      Radera
  3. Men, alla är vi olika och gör det som vi tycker känns bra för våra barn. Det var bara min lilla åsikt. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år Lollo! =) va sööt hon va!o det här me att göra hål i öronen på de små, jag gjorde också på Vanessa när hon va så liten o det gick hur bra som helst. hellre när de är så små än när de är några år gamla o ska skrika o va rädda! men Vanessa tappade ena örhänget efter ca 2 v o örat växte ihop på bara nån dag. så ifall din lilla tappar sina, sätt in nya direkt =)

    SvaraRadera