onsdag 5 december 2012

Som förälder brukar man lära sig vad som funkar när ens bebis är ledsen. Mat, kanske. Att få suga. Att bli buren, eller vaggad till sömns.
Men när bebisen får sin första förkylning bubblar i bebisnäsan spelar det inte någon roll vad jag gör. Ingenting funkar. Leona blir alltmer förtvivlad, och jag känner mig alltmer maktlös. Det började igår natt, då hon vakna klockan 2 på natten och kroppen kokade, hon var röd som en räka! Jag ringde vårdguiden å de sa åt mig att klä av henne naken så hon inte får feberkramp. Du kan inte trolla bort förkylningen, men du kan trösta och ge trygghet sa dem. Sjuka barn behöver extra mycket närhet! Så hon fick sova med oss. emellanåt la jag henne i hennes säng så även jag kunde få lite sömn. Lilla hjärtat är så snäll ändå, varken gråter eller skriker, bara är allmänt slut. Att hon skulle bli sjuk var ändå lite väntat efter dopet. Kyrkan var kall och hela hon doppades i vattnet,lilla hjärtat! Alltså skojar vädret ??????




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar