fredag 8 mars 2013

Dag två närmar sig sitt slut och jag längtar mer än någonsin till att få sova! Inatt fick vi inte sova nåt av lilla fröken! Hon skrek och grät hela natten! Jag tror att det var värmen! Så vi vaknade vid 12 missade frukosten så vi gick ner på stan! Sen har vi bara tagit det lugnt framför poolen! Solen är sååå varm, går inte att sitta i solen mellan 11-14! Lika bra vill ju inte bränna sig liksom!
Hittills av vad jag sett från Thailand så så är jag inte wow! Trodde mycket mer eftersom folk åker hit år efter år! Visst stränderna är vackra maten är underbar och billig!
Människorna är trevliga men det är ett fattigt land och det märker man, går knappt att gå på stan med barnvagn, finns knappt en trottoarkant och vespor och bilar kör kors och tvärs, inga regler överhuvudtaget! Det luktar illa och avgas från bilarna i denna värme gör det 10 gånger värre! Bali som är grannland med Thailand tycker jag om mycket mer! Känslan av lyx som man har i Mexico och Miami finns inte här och det är nog den jag saknar! Går varken att sminka och fixa håret i denna värme;( ett väldigt bohemiskt land;)



- Posted using BlogPress from my iPhone






























Tuktuk




2 kommentarer:

  1. Vem åker till Thailand med ett barn som inte ens fyllt ett? Det är ju plågeri. Långa flygresan samt värmen..egoistiska måste jag tala om. Vart är världen på väg? !

    SvaraRadera
  2. Sitt hemma i Sverige och håll din åsikt för dig själv! Vart är världen på väg? Då vet du inte vad som händer i världen! Hon är på semester med sina föräldrar som älskar och gör allt för henne!
    Det satt totalt 7 spädbarn på flyget och det var dem som klarade det bäst!

    SvaraRadera