måndag 8 april 2013

Danoke (tandfest)

Igår kväll var Leonas Danoke/ Zide ( Tandfest) när ett barn får sin första tand firar vi det på ett roligt sätt, kul att dessa traditioner fortfarande lever kvar =)  Min familj, svärfamilj och mina närmsta vänner var här, vi åt gott och fikade tills det blev dags för "cermonin " Vi la fram lite saker som representerar olika yrken och det tog tid tills min lilla tös sträckte sig efter tandborsten så tandläkare ska lill Leona bli =) Min lilla tjockis var mer intresserad av att äta kikärtor och vete än att ta en av de roliga sakerna. Tack tjejer och familjen för de fina presenterna =) 
Älskar er! 


 Mamma lagade en god kibbe där hon skrev Leonas tänder och datum
Gudmor Gabriella

 Min älskade kusin och bästis Katta samt lilla Andrea
















Leona med sin vackra mormor



 Imorse lekte hon med sina nya presenter
 Massa allmänbildning för de små
Vårjacka från min lillbror






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar