söndag 14 april 2013

Efter lunchen med Sima så åkte jag in till akuten med Leona hon kräktes och hade diarré 4 gånger på 1 timme, lilla hjärtat! 
När vi väl fick träffa doktor så upptäckte han snabbt att det är magsjuka. Hon hade förlorat vätska och salter genom kräkningar och diarréer. Små barn är mycket känsligare för vätskeförluster än vuxna. Om ett litet barn förlorar mer vätska än det får i sig kan det snabbt bli sämre. Hög feber gör att barnet förlorar ännu mer vätska därför hon varit så svag och hängig. Hon har inte fått i sig nåt heller men det viktigaste är vätska. Ja så blir det när man går på öppna förskola, precis som när hon kommer börja på dagis, därför jag vill att hon ska bli större innan hon börjar dagis.

2 kommentarer:

  1. Oj stackarn de e så jobbigt att se sitt barn sjuk. När min flicka hade diarré (pga tänderna dock) så skulle jag ge majsvälling och vit bröd. Detta stoppar magen och dem får i sig lite mat. Ge mkt vatten oxå.. Hoppas hon blir bättre snart. Min flicka ska ev börja på dagis i augusti och då är hon 1 år :( man vill helst inte men vad ska man göra när plugget väntar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack gumman, ja det är verkligen jobbigt, magsjuka som vuxen är inte kul, tänk då bebis. tack för tipset ska köpa majsvälling. ja vad ska man göra kämpa på med studierna =)

      Radera