tisdag 14 augusti 2012

Jag försöker vänja Leona att sova själv, istället för att jag ska natta henne till sömns varje kväll, och det går så där, jag har fram till för tre dagar sen ammat henne till sömns! Men det börjar bli jobbigt eftersom hon vaknar när jag lägger ner henne i sängen! Så därför kan det ta upp till 1 timma å bara natta henne! Så för tre dagar sen bestämde jag mig för att vara hård och bara lägga ner henne för att sova själv! Å det har faktiskt gått bra, hon gnäller i ca 10 min å sen däckar hon!



Om ni undrar så ja hon sover på mage det har hon gjort sen hon var tre veckor! Å det går galant då sover hon länge och djupt, när hon sover på rygg vaknar hon av hennes händer och bara en halv timma åt gången sover hon!
Nu väntar en choklad chock ;)




2 kommentarer:

  1. Hej Louisa
    Jag hade samma problem... Ett tips till dig som funkade galant för mig är att ge en stor flaska ersättning eller välling beroende på hur gammal hon är. Min son Sov igenom hela natten.

    När jag började ge min son vatten (när jag slutade amma) så fick han bara vatten när han vaknade på nätterna. På så sätt vande jag honom till att inte matas mitt i natten. Han drack lite vatten, sög på sin napp och somnade om. Men då fick han gröt innan han somnade för natten. Bara ett litet tips...

    SvaraRadera
  2. Tack så mkt vännen! så fort jag slutar amma så har jag samma planer =) hon vill ff göra som hon vill, men ska vara hård!
    Kram

    SvaraRadera