torsdag 23 augusti 2012

Tänkte berätta lite om gårdagens upplevelse i Sankt Maria kyrkan! För set första var det kaos i trafiken på väg dit. Kändes som att halva sth var på väg till kyrkan å jag hade rätt, det var kaos utanför kyrkan folk hade parkerat sina bilar överallt Shell macken bredvid var allt annat förutom mack haha! Lapplisan stod och lappa varje bil!
Väl inne slogs man av en våg av värme, det var lätt 40 grader inne och minst 5000 människor! Jag hitta en sittplats ganska långt fram! Vi började be, och till slut bad vi högt! Plötsligt lyste ett av kyrkans fönster upp! Och det blev kaos i lokalen med Leona i famnen och människor som bakifrån kyrkan pressades framåt blev vi mos och Leona börja skrika å gråta av allt knuffande och skrik! Så jag var tvungen att baka innan vi blev pannkaka! Upplevelsen var mäktig och går ej att beskriva med ord, glad att jag fick uppleva den, sådan upplevelse kanske man får se en gång eller noll under sin livstid! Med det var som prästen sa, sådan upplevelse måste man förtjäna!
Jag tror på den heliga anden och att Gud/Jesus kan visa sig för vissa människor eller i drömmar. Jag tror på mirakel i Guds namn. Sen måste jag erkänna att människor ibland triggar en att se saker man annars inte skulle se själv! Men i detta fall kan jag inte förneka det jag upplevde eller heliga Marias existens!























Bakom är det skog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar