torsdag 9 augusti 2012

Bröstpump

Jag fick en fråga här på bloggen hur jag gör med mjölken till lillan när jag går ut! 
Jag pumpar mjölk innan och tar med nappflaskan , smidigt och bra. 
Ju oftare man pumpar desto mer produceras det, men korta stunder med täta mellanrum visar sig förmodligen mer effektivt än långa stunder.

Här är mina bästa tips
  • Värm brösten innan du pumpar, med varma tvättlappar eller en dusch. Det kan öka blodcirkulationen i brösten och göra det lättare att få mjölken att flöda.
  • När på dagen det är bäst att pumpa ur varierar från person till person, men brösten är ofta som fullast på morgonen. Speciellt som min sessa sover, då e dem fyllda med mjölk!
  • Det kan vara svårare att få igång mjölkflödet om du är stressad, så försök hitta en stund på dagen då det är lugn och ro och du har en stund för dig själv.

jag använder denna pump! 

3 kommentarer:

  1. Tack for tipset! Har du glas eller plast flaska till att mata lillan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder Mam nappflaska som är av plast =) funkar jätte bra =)
      kram

      Radera
  2. Hej Louisa,hur länge hade du tänkt och amma lilla Leona? :)

    SvaraRadera