fredag 16 november 2012

Träning




Idag var vi och körde Power baby träning! Idag var det fokus på rumpa och rygg! Har man inte en komplicerad förlossning bakom sig kan man börja med enkla övningar strax efteråt. Övningarna involverar framförallt bäckenbotten och den stabiliserande mag- och ryggmuskelaturen. Jag önskar att detta pass gick fler gånger i veckan, Så man kunde köra ordentligt! Har en väldigt svag rygg och får därför ryggskott ofta! Det viktigaste vi som fött barn kan göra veckorna efter förlossningen är knipövningar. Lättast hittar du de rätta musklerna liggande. Variera knipandet mellan maxstyrka (5 sek * 7), uthållighet (knip med hälften av maxstyrkan i ca 1 minut). Däremellan kniper du i 2 sek * 20 repetitioner. Detta fick jag lära mig av min barnmorska som var med under min förlossning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar