lördag 4 september 2010

Djurmönster!

Ett återkommande inslag av djurmönster är något som ständigt återkommer i modevärlden, även denna höst så är det inne med djurmönster speciellt leopard och tiger mönster. Jag älskar det tycker det är så snyggt. Det är så lätt att piffa upp en outfit bara genom att slänga dit en skarf i leopard mönster. Eller underkläder i leopard det är ju bara för sexigt eller?

                                                    No 27, Roberto Cavalli och Balmain

                                                     Dolce & Gabbana och Moschino

                                                       Gucci och Salvatore Ferragamo.

Jag älskar päls om jag kunde skulle jag klä mig i det hela tiden speciellt vintertid. Folk som säger att man inte ska ha äkta päls har sån dubbelmoral, de äter kött utan att tänka på det, kycklingar som föds upp för att slaktas.
Grisar som binds ihop och fraktas i dåliga förhållanden för att bli mat någonstans. folk hinner inte ens blinka innan köttbiten ligger i munnen och inte en tanke har tänkt på att de slaktades. Men det tycker de är värt. Det är värt att föda tio människor men är det inte lika värt att värma tio människor med varma pälsjackor eller mössor?


Gillar man inte päls ska man inte ha fuskpäls för den delen heller. Antingen står man för det eller inte. Päls är varmt, skönt och underbart snyggt!  Det är inte mer elakt att bära en päls än att äta köttet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar