tisdag 21 september 2010

Valet 2010!

Å så var valet över! överallt hör man och ser snack kring valet. Men skillnaden i år jämför med andra år har nog varit att SD kommit med. Speciellt i skolan där jag idag jobbar, det var diskussioner och tjafs i klassrummet, En av mina elever uttryckte det så bra om vad hon tyckte.

"Så mycket hat mot invandrare! jag är inte här för att jag vill va här eller för att utnyttja svenska samhället! Alla invandrare som kommer hit är här av en anledning, folk har flytt för sina liv,krig är en orsak..Hade jag en möjlighet för att återvända till min trädgård så hade jag gjort det nu på en gång, den friheten som man har förväntat sig här i sverige DEN FINNS INTE..Än idag så får man höra jävla blatte när man går på stan!

Ja vad svarar man på detta?
Men det som stör mig är att jag fått reda på att de flesta rösterna till SD kom från södertälje där det nästan bara bor invandrare.....WTF liksom????
SD bildades av invandrarhatare som ville bevara Sverige svenskt. Men 20 år senare ser vi inga bomberjackor eller stålhättor. Vi ser en vågmästare i kostym. Jag är väldigt nyfiken på hur detta kommer sluta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar