torsdag 23 september 2010

Hej bloggen!
Sorry att jag varit dålig på blogga senaste dagarna, har haft så mycket att göra.
Åh har gott runt ett tag nu med där där känslan att allt är bra. Inga problem, inget man ångrar och framför allt inget man är nervös över. Allt flyter på och man är i sina rutiner som man trivs bra med, tillfredställd helt enkelt. Det är stunder som denna som jag hinner fundera och komma ikapp psykiskt med allt som händer.
Jag har så lätt att ta saker och ting för givet ibland. Vänner som alltid finns där, stöd från sina föräldrar när man behöver det, modet att våga göra något som man oroar sig över men också att veta att man kommer le igen efter att man har varit ledsen. Det man tar för givet.

mitt problem är strävan efter att hela tiden vara bättre, ha det roligare och vara mer duktig och driftig än vad man egentligen är och klarar av. Under tiden detta pågår glömmer man bort att sluta leva i framtidsdrömmen och leva nu istället. Jag räknar med att något ska hända varje dag, annars är dagen bortkastad. Det som krockar här är att oavsett vad jag spenderar dagen till funderar jag inte kring det. Jag höjer min ribba hela tiden så att jag glömmer bort att njuta av vanliga saker. Förut kunde en kvällsfika med en vän, en god middag eller titta på tv något att längta efter. Mitt mål nu är att jag ska lära mig att uppskatta saker i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar