onsdag 15 september 2010

Mina skönhetstips!

Jag är ju lite av ett skönhetsfreak som ni vet. Går på allt som visas på reklam. Men oavsett produkter så är det, precis som träning, regelbundenhet som gäller. Visst är det mysigt att ha en hemma spadag med vännerna en gång i månaden men tyvärr ger det inget vidare resultat. Ha det som en rutin att alltid peela huden och hyn 1-2 gånger i veckan. Jag brukar i bland torrborsta rumpan och låren, på så sätt minskar man framtida celluliter eftersom man får igång blodcirkulationen. Efteråt så ska man alltid smörja in sig. Tvål torkar ut huden fruktansvärt och huden blir fastare om man smörjer in den.+ hur snyggt är det med "krockodilskinn" på benen för att man är torr?
Andra rutingrejer:
- Ha alltid fixade naglar och tånaglar. Det behöver inte vara en proffsig fransk manikyr men ett litet lack över och jämt filade gör stor skillnad. Ha gärna tånaglarna i en stark färg! Naglar är något som killar också ska tänka på. En vit kant på en killnagel ser inte bra ut. (minst en gång i veckan)
- Noppade ögonbryn. Läs rätt nu, inte dessa smala som finns, vilket jag tycker är oerhört fult utan bara så att man ser att det är två ögonbryn.. (när det behövs)
- Fotfilen som man använder på hälarna, håll dem mjuka! (när det behövs)
- Ansiktsmask en gång i veckan
- Hårinpackning en gång i veckan.
- Smörj alltid in läppar innan det är sovdags!
- Sedan så solar jag solarium 2ggr/ månad under hösten och vintern (= 10 ggr på ett år). Inte det bästa men ingen katastrof heller om man inte gör det för ofta och för länge. Man är alltid snyggare när man är lite brun. Detta är ingen rekomendation, utan vad jag gör.

Jag har alldeles för mycket av såna här produkter hemma. Men dessa två är riktigt bra om man är en torris. Första är en kroppspeeling (aldrig samma till ansiktet) och sedan kroppscremen. Kan köpas på Kicks eller Åhlens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar